Veel gestelde vragen

Antwoorden op vragen die veel gesteld worden, kun je hieronder vinden.
Heb je nog aanvullende vragen, dan kun je natuurlijk altijd  contact opnemen. Ik help je graag!
 

Het ontwerpen van je kaartje

Kan ik de achterkant van de kaart laten bedrukken? 

Jazeker, bij Stokwolf kaartenlab kun je de voorkant, achterkant en beide binnenkanten laten bedrukken.

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt?  
Kies twee kaartjes, de een voor als je een jongetje krijgt, de ander voor een meisje. Als je namelijk een persoonlijk account aanmaakt kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Dus als je kindje geboren wordt, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je daadwerkelijk wilt bestellen.
Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?  

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje raden wij aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen.

Ik wil graag mijn ontwerp of gekozen kaartje aanpassen maar het lukt me niet met de editor, wat moet ik doen?  

Wij helpen je graag met het aanpassen van jouw gekozen ontwerp. Stuur een mailtje naar ons en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je graag veranderd wil hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?  

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze editor staan, te gebruiken. Eventueel zou je eigen teksten met jouw opgemaakte lettertypes deze wel als (hoge resolutie) afbeeldingen in kunnen laden.

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?  

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel 'afbeelding' in de editor en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Stokwolf kaartenlab is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze editor zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en kun je zonder problemen gebruiken.

Hoe lang blijven mijn kaartjes (ontwerpen) in mijn account staan?  

Jouw kaartjes blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij Stokwolf kaartenlab aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes worden verwijderd.

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?  

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en ons dan een seintje geeft, slaan wij de proefdruk erin op en sturen je dan een mail.

Zijn jullie kaarten duurzaam?  

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we per bestelling precies het aantal produceren wat de klant via onze webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - droge inkt(toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

 

Prijzen

Wat kosten kaartjes bij Stokwolf kaartenlab?  

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. In de prijzencalculator bij het kaartje kun je de precieze kosten voor de kaartjes bekijken. En als je een kaartje bekijkt kun je de prijs gelijk berekenen met de prijzencalculator. Een overzicht van al de kosten vind je hier! Je kunt ook je kaartjes rechtstreeks versturen naar één of meer adressen! Voor slechts €1,41 extra per kaartje (postzegel inbegrepen) worden de kaartjes direct op de mat bezorgd bij familie en vrienden. Hier lees je meer over de prijzen.

Wat zijn de kosten voor verzending?  

De verzending voor Nederland, Duitsland en Belgie is €3,95 en €5,95 voor pakketten (vanaf 50 stuks). Voor de overige landen zijn de verzendkosten 11,95 en 14,95 voor pakketten (vanaf 50 stuks). Voor €1,44 extra per kaartje worden de geboortekaartjes in Nederland direct bij familie en vrienden (€2,03 voor adressen buiten Nederland). Bestel je een eerste proefdrukdruk, dan betaal je geen verzendkosten. Bij een volgende proefdruk betaal je €1,95 aan verzendkosten.

Wij bezorgen helaas geen pakketten in Noorwegen, Zwitserland en Verenigd Koningkrijk.

Wat kost een proefdruk?  

Voor je eerste proefdruk bij Stokwolf kaartenlab, betaal je de speciale prijs van maar €1,- en voor kaarten met een speciale afwerking (foliedruk, speciale vorm) of hout €2,50. Je ontvangt dan direct een leuk pakket met o.a. een waaier met al onze papiersoorten en envelopkleuren. Daarna betaal je de standaard kaartprijs. Een overzicht van al de kosten vind je hier!

Kan ik korting krijgen?  

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting (staffels), hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met onze prijzencalculator.

 

Bestellen van kaarten en producten

Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen? 

Op maandag t/m vrijdag voor 17:00 besteld, dezelfde dag verzonden. Je ontvangt je kaartjes in de meeste gevallen de volgende dag. Folie kaarten, kaarten met ronde hoeken hebben een langere productietijd van 1 werkdag.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Stokwolf kaartenlab bestellen?  

Ja, dat kan uiteraard. Verzending van kaarten naar Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk of Zwitserland is helaas niet mogelijk.

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat?  

Bestellingen die je plaatst, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te mailen of bel ons even via 085 049 4400. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen.

Waar kan ik mijn opgeslagen kaarten terug vinden?  

Log eerst in op de website met je mailadres en wachtwoord. Ga daarna naar ACCOUNT en kies voor EIGEN COLLECTIE. Je ziet hier je opgeslagen kaarten staan. Klik op de kaart die je wilt bewerken en kies daarna voor BEWERKEN. Je bent dan weer in de kaartopmaker om aanpassingen te doen. Heb je de proefdruk niet opgeslagen? Lees dan het antwoord bij de volgende vraag.

 

Verzending en levering

Betaal ik verzendkosten? 

De verzending voor Nederland, Duitsland en Belgie is €3,95 en €5,95 voor pakketten (vanaf 50 stuks). Voor de overige landen zijn de verzendkosten 11,95 en 14,95 voor pakketten (vanaf 50 stuks). Voor €1,44 extra per kaartje worden de geboortekaartjes in Nederland direct bij familie en vrienden (€2,03 voor adressen buiten Nederland). Bestel je een eerste proefdrukdruk, dan betaal je geen verzendkosten. Bij een volgende proefdruk betaal je €1,95 aan verzendkosten.

Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden? 

Jazeker! Wij bieden een speciale direct verzendservice waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen. - Kies bij het bestellen voor rechtstreeks verzenden. - Vul daarna al jouw adressen toe. Dit kun je handmatig doen of het is mogelijk met een Excel bestand meerdere adressen tegelijk te uploaden. Download het voorbeeld adressen Excel bestand hier.

Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen? 

In dit geval adviseren wij om twee bestellingen te plaatsen. Een bestelling voor jezelf door 'Pakket bestellen' te kiezen in het bestelformulier. Bij tweede bestelling die je graag rechtstreeks naar vrienden en familie kies je voor 'Rechtstreeks verzenden', daarna kun je alle adressen invoeren of uploaden met een Excel bestand.

Vanaf welk aantal kaartjes wordt mijn bestelling pakketpost? 

Bestellingen vanaf 20 kaartjes of enveloppen worden als pakketpost verzonden. Indien er minder dan 20 kaartjes of enveloppen worden besteld dan worden deze met de reguliere post verstuurd als brievenbuspost. Hou er rekening mee dat reguliere brievenbuspost iets langer kan duren. Dit is afhankelijk van de bezorgmomenten, in Nederland van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 24 uur.

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu? 

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland, bpost in België en DHL. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via 085 049 4400. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

Kan ik mijn bestelling retour sturen? 

De meeste producten die je bij ons kunt kopen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, omdat dit maatwerk betreft. Alleen voor standaardproducten in onze webshop geldt het herroepingsrecht (denk hierbij aan standaard sluitzegels, paperclips en envelopppen). Je hebt voor deze standaardproducten het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Alle bestellingen van kaarten en andere drukwerk op Stokwolf kaartenlab zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op  bestellingen van kaarten en je kunt deze daarom niet retour sturen. Wel geldt natuurlijk voor alle artikelen die je in deze webshop koopt, de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voldoet het product niet aan deze verwachtingen of ben je ontevreden ? Neemt dan alstublieft contact met ons op. Dan kijken we hoe we dit kunnen oplossen.

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor? 

Ben je een klant uit België dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland.

Proefdrukken en bestellingen met minder dan 20 kaartjes Proefdrukken worden met DHL verzonden en zijn er in de regel binnen 1-2 werkdagen. Je ontvangt hier ook een track en trace-code voor. Bestellingen van minder dan 20 stuks worden met de brievenbuspost verzonden, de Nederlandse post draagt deze over aan Bpost. Brievenbuspost naar België kan er wel 5-8 dagen over doen.  Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag en zondag voor 17.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden (m.u.v. kaarten met folie en ronde hoeken en houten kaarten die een extra productiedag hebben). 

Bestellingen met meer dan 20 kaartjes Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat jouw bestelling met de pakketpost mee. Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 17.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd (m.u.v. kaarten met folie en ronde hoeken en houten kaarten die een extra productiedag hebben). PostNL draagt het pakket over aan bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. 

 

Enveloppen

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen? 

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven. 

Welke envelop zitten er bij de kaart? 

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit meer dan 29 verschillende kleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

 

Postzegels

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen? 

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje? 

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de bpost website. Belgisch vierkant: Speciaal voor België hebben wij het speciale Belgische kaartformaat, het formaat van 12x13,5. Deze is Bpost-vriendelijk waardoor je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt. Al onze kaart ontwerpen zijn om te zetten naar dit formaat. Neem contact op met de klantenservice als je hier hulp bij nodig hebt.